پارساپارسا، تا این لحظه: 13 سال و 4 ماه و 18 روز سن داره

ღ وروجک خونه ي ما ღ

زیباترین هدیه خدا

1390/9/14 22:46
نویسنده : مامان پارسا
3,316 بازدید
اشتراک گذاری

پارسای مهربانم سلامماچ

دقایقی دیگر یک ساله میشویقلب یک سال از حضورت در سیاره ی کوچک من و پدرت میگذرد ،یکسال است که شده ای تمام هستی مان ،تمام بود ونبودمانماچو من اکنون که به یکسال و اندی قبلتر نگاه میکنم و میاندیشم میبینم که چه زود گذشت..........چه شیرین و چقدر ناااابخیال باطلمن عاشق لحظه لحظه ی زندگیم از فروردین 89 تا آذر 90 هستم واااااااااااای که وقتی فهمیدم تو با من بودی و من بی خبر از حضورت سوار بر ترن برقی و رود خانه ی وحشی و .........در پارک ارم شده ام بارها و بارها خدارو از بابت سالم بودنت شکر کردم و شدم مادری برای فرزندی که دیدنش ،بوییدنش ،نوازش کردنش ،بوسه باران کردنش ............شدتمام آرزویم در این دنیای خاکیقلب بهارو تابستان وپاییزی به یاد ماندنی را با هم گذراندیمقلببرایت داستان خواندم و برایم با ضربه های پاهای کوچکت ذوق کردی،آهنگ گوش دادیم و تو برایم با مشتهای کوچکت رقصیدی،با هم پیاده روی کردیم و تو برایم سرت را جابجا میکردی و از این سو به آن سو میپریدی،ممنونم عشق دوست داشتنی ام از بابت نه ماه با من یکی بودنت ، نه ماه همنفس بودنت،نه ما همراهیت: پا به پایم همه جا همراهیم کردی بی هیچ آزاری بی هیچ گله ای بی هیچ اضطرابیماچ

ولی امان از سه هفته ی آخر که بر من و اطرافیانم قرنی گذشت و قتی برایم از ریز بودنت و کم وزنیت گفتند وقتی تمام سونوها متفق القول بودند که ما تا چند ماه لباسی جز سایز 0 نمیتوانیم برتنت بپوشانیم نگراناز این جا بود که مامان مرضیه هر روز 10 - 15 تا خرما رو روانه ی معده ی من میکردند و منهم که کلاًاز خرما متنفررررررررررررررررررررسبزتاریخ زایمان را 17 آذر تععین کرده بودند و چون من از زایمان طبیعی وحشت عجیبی داشتم و دارم به میل خودم قرار بود سزارین بشم و ووووووووووووووولی مهدیار خان که قرار بود 25 آذر بدنیا بیاد عجله داشت و 11 آذر بدنیا اومد چشمکو اینجا بود که تاب و تحمل من برای ندیدنت از بین رفت و شنبه پا شدم رفتم بیمارستان برای تشکیل پرونده و سونوی آخر که اونجا دکتر بهم گفت نهایت وزن بچه بین 2 - 2200 کیلو هستشگریهمن با قیافه ای ناراحت و بابایی با لبی خندان برای ایجاد رو حیه در من رفتیم خونه وقتی مامان مرضیه شنید که خرماها هم تأثیر نداشته کلی دپرس شد طفلی ناراحت

یکشنبه 14 آذر رفتم پیش دکتر منصوری یه معاینه کرد و گفت میتونی زایمان کنی ولی برو همون چهارشنبه بیاابرواومدم بیرون یه تماس با خاله کوچیکم گرفتمو ازش یه استخاره خواستمبه من زنگ بزن چند دقیقه بعد باهام تماس گرفت و گفت" خدا بشارت میدهد تورا به فرزندی سالم و صالح از نسل زکریای پیغمبر" خاله جان برو به امید خدا ،توکلت به خدا باشه که هیچ اتفاق ناخوشایندی در انتظارت نیستلبخندرفتم پیش دکتر گفتم من میرم ،گفتن آفرین دخترم برو چهارشنبه بیا ،گفتم نه آقای دکتر میرم برای زایمان  خالم استخاره کرده عالیهاز خود راضیگفت با یه استخارهتعجبگفتملبخند

اومد بیرون به یاسر گفت خانومت زایمان کردنش هم زوریهخنده

خلاصه با اتاق عمل هماهنگ کردن و چون خودشون از سرمایه گذاران بیمارستان بودن مشکلی برای هماهنگی نداشتن خداروشکر

با بابایی رفتیم و اتاقمو تحویل گرفتیم  و وسایلمونو مرتب کردیم و بعدش بابایی رفت دنبال بقیه کارها ، به یاسر گفتم مامانمو یک ساعت دیگه بیارش بیمارستان که اضطرابش کمتر باشه ولی انقدر هول شده بود که همون موقع به مامانم زنگ زده بودخنده

خلاصه اینکه من آماده شدم بهمراه یه پرستار خوش اخلاقزبان رفتم سمت اتاق عمل روسریم رو هم برداشته بودم فکر میکردم مستقیم از بخش به اتاق عمل راه داره و نمیدونستم آسانسور عمومیه چنان دادی سر من زدو گفت فکر میکنی اینجا لوس آنجلسه که همون موقع زدم زیر گریه طفلی انقدر هول شده بود نمیدونست که من دلم واسه مامانم یه ذره شده و دارم از استرس میمیرمشیطان

خلاصه اینکه شما در ساعت 10:35 دقیقه چشمتون به روی دنیا باز شد ماچ

ومن در اوج دلهره و گیجی بیهوشی و  درد ازسیلی های دکتر گنجوی که مدام به کشیدن نفسهای  ممتدوعمیق مجبورم میکرد صدایی شنیدم که شد مایه ی آرامشم و نوازش روحم

دکترت شمارو بهم نشون دادو گفت پسر شیطونت و ببین میخوان ببرنش و من در هاله ای محو زیباترین فرشته ی خدا را دیدم که بر سرم منت گذاشته بود و مرا لایق مادری خویش دانسته بودماچ

وقتی از اتاق عمل اومدم بیرون همه پشت در اتاق عمل بودن اول از همه بابایی رودیدم طفلی با هزار تا ذوق و شوق اومد منو بوسید ومن بهش گفتم مامانم کووووووووووووو؟گریهمامانم سریع اومد پیشم رفتیم تو آسانسور با بابایی و عمو حمید و........رفتیم تو اتاق

بابایی میگفت باهات قهرم کلی عشقولانه اومدم پیشت بجای اینکه یه لبخندی چیزی بهم بزنی میگی مامانمو میخوام و دستتو دراز میکنی سمت مامانتقهرخنده

وامممممممممممممممممما لحظه ی دیدار نزدیک است

                                                 باز من دیوانه ام ،مستم

                                                   باز میلرزد دلم،دستم

                                            باز گویی در جهان دیگری هستم

                                                     آبرویم را نریزی دل

                                                لحظه ی دیدار نزدیک است

               

وقتی اوردنت دایی میثم و زندایی اولین کسایی بودند که گفتند:این پسر ریزهههههههههههه؟  متفکر

ماشالا با وزن 3200 بدنیا اومدی این بود معجزه ی شیر خرماهاچشمک ما موندیم یه عالمه لباس ریزه میزه که نپوشیده فرستادیمشون برای سیسمونی خانواده های تحت پوشش خانوم طباطبایی

پارسا جانم میدانم که قلمم شیوا نیست و بیانم قاصر،میدانم که نمیتوانم به زیبایی خیلی مادران دیگر جمله هایی پر از احساس و لطیف برایت بگویم و بنویسم ولی میدانم که میدانی تمام وجودم در بودنت خلاصه شده همه ی تلاشمان برای سعادتت در سایه یزدان مهربان است ماچ

از تمام احساس مادرانه و پدرانه ی خود با تو بارها و بارها سخن گفته ایم و خواهیم گفت تا بدانی دوست داشتنی هستی و به پاس این موهبت باید دوست بداری مردمان را

من و پدرت تمام سعیمان را خواهیم کرد که انسان بار بیایی انسانی باهوش و نکته سنج، تیز بین و ظریف، مهربان و باگذشت و تا میتوانیم به صورت ماهت لبخند میزنیم و در چشمانت با عشق خیره میشویم تا بیاموزی معجزه ی لبخند را و نیروی معجون عشق راقلب

                                                  هرروز برایت رویایی باشد در دست

                                                                 نه دور دست

                                                           عشقی باشد در دل

                                                                    نه درسر

                                                        ودلیلی باشد برای زندگی

                                                                نه روز مره گی

                                                                تولدت مبارک

                                            ماچماچماچماچماچماچماچماچماچماچماچ

ودرآستانه ی یکسالگیت به حرمت علمدار رشید کربلا جشنی نگرفتیم باشد که این حرمت داری ضمانت سلامتت باشد در پرتو نگاهشان و محبتشان

برای عمه ها و عموها و دایی ها یتان غذای نذری بردبم به نیت تولدت و کیک هم نپختیم تا هر جا که خواستیم دست به دامان باب الحوائج شویم رویمان بشود صدایش کنیم و بگوییم که عباس جان به حرمت حرم امنت در شب تولد دردانه یمان کاممان را شیرین هم نکردیم

تا بعععععععععععععععععععععععدماچبای بای

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (54)

مامان سام
14 آذر 90 10:44
ايشالا جشن 120 سالگي پارسا كوچولو


ممنون عزیزم
مامان سام
14 آذر 90 10:45
پارسا تولدت مبارك الان 1 سال و 8 دقيقه سن داري
javadghk
14 آذر 90 13:09
سلام متشکرم ایشالا به شما و آقا پارسا گلتون هم خدا هرچی صلاح میدونه بده بازم بیایین ممنونتونن میشم آپ محرم یک بخونید التماس دعا
javadghk
14 آذر 90 13:14
سلام
ما هم کیک و تولد میخوایم


شکلات مامانی وباباش
15 آذر 90 13:25
عزیزم تولدت مبارک اشاا... زیر پرچم امام حسین(ع) سلامت باشی


ممنون
سمانه مامان پارسا جون
15 آذر 90 17:58
سلام خانومی خوبی؟
تولد گل پسرت باز هم مبارک
خیلی زیبا و با احساس نوشتی عزیزم
ایشاا... که امام حسین (ع) خودش نگهدار پارسا جون و همه ی کوچولوهای دنبا باشه.
نذرتون هم قبول


ممنون خانومی
بووووووووووووووووس برای پارسا جان
مامان رومینا
16 آذر 90 11:42
تولدت مبارک پارسا جون


ممنون عزیزم
محمد
16 آذر 90 11:56
عزاداری هاتون قبول حق
تولد پارساجون هم مبارک


ممنون
مامان اميرحسين(سام)
16 آذر 90 16:32
سلام مامان پارسا به سيما اس ام اس زدم و پيغام رسوندم اونم سلام رسوند يه چيز جالب اينكه به من گفت فكر كنم امروز تولد پارسا باشه و به مامانش تبريك بگو .كه منم پيغام رسوندم

حواس رو داشته باش مامان پارساچه خوب يادش بود اين روزهاس البته من گفتم دو روز پيش بود اما به خاط تمام دوستاي گل مامان پارسا به مدت يك هفته تمديد شد


ممنون که سلاممو بهش رسوندی
ازشون بابت اینکه به یادمون بودن خیلی تشکر کن
دلمون براشون تنگ شده حساااااااااااابی
باباعلی
17 آذر 90 15:06
مبارک باشه آقا کوچولوی نابغه . بهترین آرزوها رو برات دارم . تولدت رو به مامان و بابای مهربونت هم تبریک میگم .

ممنون که بهمون سرزدین
مامان ماهان
17 آذر 90 15:56
تولدت مبارک عزیزم


ممنون
خاطره مامان بردیا
17 آذر 90 15:56
یکسالگیت مبارک عزیزم. انشاءاله که همیشه سالم باشی و سایه مامانی و بابایی بالای سرت باشه


ممنون عزیزم
مریم مامان کیارش
17 آذر 90 18:51
تولدت مبارک پارسا جون . ایشالا سالهای بعد جشن های با شکوهی داشته باشی عزیزم


مرسی خانومی
مامان ارميا
19 آذر 90 10:25
تولدت مبارك گلكم. امام حسين خودش كادوهاي خوب بهت ميده و برات جشن ميگيره.
مامان آريا
19 آذر 90 14:13
عزيزم خيلي زيبا نوشتي اميدوارم خود امام حسين نگهدار پارسا جون باشه و هميشه سالم باشه گل پسر خان تولدتم مبارك عزيز دلم
مامان امیرعلی
19 آذر 90 15:53
تولدت مبارک پارسا جون.ایشالا همیشه سالم و سلامت باشی.راسی مامان پارسا دمت گرم عجب پست باحالی نوشتی .اشکمان سرازیرد شد.راسی وزن پارسا که خوب بوده.دکتر به من میگفت بچه ات خیلی توپوله وقتی به دنیا اومد 2 کیلو 700 بود همش.
نازنین نرگس نفس مامان
20 آذر 90 2:55
عزاداریهاتون قبول باشه خانمی مطلبتون خیلی به دل نشست مطمئن باش که سقای دشت کربلا به خاطر احترام شما هوای این گل پسر رو داره ایشالا یه مدت دیگه یه جشن اساسی واسش بگیری با یه عالمه شادی
نازنین نرگس نفس مامان
20 آذر 90 3:14
چه قشنگه لحضه توصیف عاشقی لحظاتتون سرشار از عشق الهی دلهاتون سرشار از محبت عاشقانه و خدا نگهدار معشوقتون
مامان آريا
20 آذر 90 8:53
يکسالگست مبارک عزيزم اميدوارم زير سايه پدر و مادر 120 ساله بشي و از لحظه لحظه زندگيت خير ببيني
مامان نيروانا
20 آذر 90 15:24
منم دير به تلدت رسيدم دست مريزاد آفريدگار، پارساي نازنين. تولدت مبارك خاله جون، ايشالا هميشه در حال تولد و نو به نو شدن باشي. آفرين به ماماني با اين همه حس قشنگ.
مامان کيانا
21 آذر 90 8:24
پارساي نازنين تولدت مبارک.....الهي در کنار خونواده مهربونت صدساله بشي عزيز خاله
خاله ی امیرعلی
21 آذر 90 22:08
با هفتا اسمون پر از گلهای یاس و میخک با صدتادریا پر از عشق و اشتیاق و پولک یه قلب عاشق با یه احساس بی قرارو کوچک فقط میخواد بهت بگه تولدت میارک
مامان اسراواسما
22 آذر 90 9:28
تولدت مبارک پارساجون
مامان ارميا
22 آذر 90 9:58
عزيزم.خيلي قشنگ نوشته بودي . گريه ام گرفت. ايشالله هميشه پارساي گلم سالم و سلامت باشه و زير سايه امام حسين و در پناه خداي مهربون.
فهیمه مامان پرهام
22 آذر 90 15:17
بازم تولدت مبارک پارسا جونی و دست مامان درد نکنه بخاطر زحمتائی که کشیده
مامان ریحانا
23 آذر 90 16:48
سلام تولدت مبارک با تاخیر ایشالا 120 سالگیت پارسا جون مامانش چقدر قشنگ نوشتی احساساتتو
سمانه مامان پارسا جون
24 آذر 90 17:36
سلام خانومب خوبی ؟ گل پسر خوبه؟
مامان ماهان
25 آذر 90 15:38
با پست تولد آپم
مامانی طاها
27 آذر 90 2:51
تولدت مبارک عزیزم الهی سالم و سلامت زیر سایه حضرت ابوالفضل جشن 120 سالگیتو بگیری
مامان ریحانا
28 آذر 90 2:01
سلام پس کجایید حالا که ما اومدیم شما نیستید
مامان امیر علی
28 آذر 90 23:19
سلام خانمی نی نی نازت را ببوس ماشاله به ما هم سر بزنید .مرسی کد مسابقه ما 120 هست دوست داشتین رای بدین .مرسی وبوس
مامان ریحانا
29 آذر 90 2:54
ای خدا بازم اومدم سک سک کنم دیدم خبری نیست پس کجایید؟
زیبا
29 آذر 90 13:59
خدا پارساجون رو حفظش کنه پسر نازیه.من هم یک پارساجون دارم خوشحال میشم به ما سر بزنید
سمانه مامان پارسا جون
29 آذر 90 17:37
روي گل شما به سرخي انار شب شما به شيريني هندوانه خندتون مانند پسته و عمرتون به بلندي يلدا یلداتون مبارک کجایی خانومی نیستی!
مامان اسرا واسما
29 آذر 90 21:17
یلدا یعنی یادمان باشد که زندگی آنقدر کوتاه است که یک دقیقه بیشتر با هم بودن راباید جشن گرفت یلدایتان مبارک@
مامان ریحانا
30 آذر 90 2:53
بدو که روز کوتاهه پاييز آخر راهه هندونه رو اوردي؟ جوجه هاتو شمردي؟ زمستون ميآد فردا مبارک باشه يلدا عزيزم
محمد
30 آذر 90 9:55
یلدا نام فرشته ای است، بالا بلند،با تن پوشی از شب و دامنی از ستاره. یلدا نرم نرمک با مهر آمده بود.... یلداتون مبارک
مامان اميرحسين(سام)
30 آذر 90 14:57
شب یلدا شد و میلاد خوش ایزد مهر زایش نور از این ظلمت تاریک سپهر شب یلدا شد و بر سفره دل باده عشق .رخ معشوقه و مدهوشی دلداه عشق شب یلدایتان پرستاره و پرخاطره باد
مامان نیلای
1 دی 90 2:39
اقا پارسا یلدات مبارک 120 تا یلدا ببیتی
محمد
4 دی 90 12:07
کم پیدایی آبجی ؟
هر جا هستید سالم وشاد باشید


ممنون
شماهم همچنین
مامان ریحانا
6 دی 90 10:54
چرا آپ نمیکنی ؟
چی سرتو گرم کرده بگو ما هم سرگرم بشیم ؟


بخارررررررررررررررررررررررری
مامان اميرحسين
9 دی 90 22:55
زودتر آپ كن ديگه نظرات تاييد ميكني پيش ما هم بيا ديگه

باشه گلم حتماً
مامان آريا
10 دی 90 11:34
عزيز دلم يكسال و 26 روزگيت مبارك


مرررررررررررررررررررررررررسی
مامان آريا
10 دی 90 16:16
سلام عزيزم اميدوارم خوب باشين
يه خواهشي آريا توي مجله سيب سبز توي مسابقه شركت كرده و براي اينكه برنده بشه بايد راي بياره براي برنده شدن آريا به راي دوستاي گلمون نياز داريم
مي شه كد آريا كه 3214 هست را به شماره 20001124 پيامك كنيد خيلي خيلي ممنون و شرمنده اميدوارم روزي بتونم محبتاي شما دوستاي گلمو جبران كنم


حتماًعزیزم
مامان ریحانا
10 دی 90 16:49
سلام
خوبی چقدر خوشحال شدم امروز وقتی کامنتاتون رو دیدم
کجایی دلم براتون تنگ شده بود
رمز مطالبم رو برات خصوصی گذاشتم
میگم نری یه وقت بعد از 1 ماه برگردیا


مرسی عزیزم
javadghk
11 دی 90 13:11
سلام
کجایید؟


همینجااااااااااااااااا
الین
12 دی 90 15:11
به به...چه قالبی
چه گوشی
چه سری
چه دمی!!!


من افتخار دادم لینکت کردم

دستور میدم لینکم کنی....

واااااااااااااااااای خاله جون چطوری
بوووووووووووووووووووووووووس
خاله ی امیرعلی
13 دی 90 18:43
مامانی؟کجایید؟چرا خبری ازتون نیس؟

همینجاااااااااااااااااااااااا

مامان زهرا نازنازی
14 دی 90 9:13
___________$$$$$$
______$$$$$$__$$$$$$$$__$$
____$$____$$$$__$$$$__$$$$
__$$______$$$$$$__$$$$$$$$
__$$____$$$$$$$$__$$$$$$
__$$$$$$$$$$$$$$__$$$$$$$$
$$__$$$$$$$$$$__$$__$$$$$$
$$$$__$$$$$$__$$__$$$$
__$$$$______$$$$$$$$$$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_$
_$$$$$$$$__$$$$$$$$$__$$$
__$$$$$$___$$$$$$$_ $$$$
___$$$$_____________`$$$
___________________ $$
__________________`$$`
________________$$`
_____$$$$$$$$$$
___$$$$$$$$$$
_$$$$____$$_$`
$$$$$__$$___$$___$$$$
$$$$$$$______`$$_$$$$$$
$$$$__________$$$_____$
$$___________` $$____$$
_____$$$_____$$`___$$$$
___$$$$$$___$$__$$$$$$
__$$$$$$$$_$$_$$___$$$
_$$$____$$$$_$$__$$$$
__$$_____$$_$$$$$$$
___$______`$$
___________$$
____________$$`
___________`$$
__________$$
_________$$
________$$


مرررررررررررررررررررررسی
خیلی قشنگه
سمانه
14 دی 90 9:22
تولدت گل پسری مبارک.
ایشاللا 100 ساله بشی و همیشه شاد وو موفق باشی.
خدا مامانیت رو واست نگه داره.

ممنون عزیزم

مامان ریحانا
15 دی 90 2:03
سلام.ديشب خواب ديدم من وشما تو يه جمعي نشستيم
يه آقاي سبز پوشي اومد رو سر همه دست کشيد غير از شما
بهش گفتم چرا رو سر اين دست نکشيدي گفت:
اين رو زخمم نمک پاشيده گفتم:آقا شما کي هستيد ؟
اشک تو چشاش جمع شد و گفت : من خيارم


من دیگه خیار با نمک نمیخوررررررررررررررررم
shiva
16 بهمن 90 14:48
vayyyyyyyyyyyyyyyyyyy che nazeeeee
مامان آریام
19 بهمن 90 11:58
سلام خاله جون یک سالگیت مبارک باشه عزیزم ایشالله 120 ساله بشی ییخشید من سه ماهی غیبت داشتم و نتونستن بهت سر بزنم امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشی به ما هم سر بزنی خوشحال میشیم